ul. Zamojska 16,
22-500 Hrubieszów

+48 (84) 696 3110
zsm3.hrub@vp.pl

Rekrutacja do klas pierwszych i oddziału przedszkolnego

Szkoła ogłasza zapisy do klasy pierwszej i oddziału przedszkolnego na rok szkolny 2019/2020. Zapisy trwają w godz. od 8.30 do 15.30, w sekretariacie szkoły. Zapisu może dokonać wyłącznie rodzic/prawny opiekun dziecka poprzez wypełnienie KARTY ZAPISU

Więcej informacji
Business person

W ramach innowacji proponujemy państwu utworzenie I klasy sportowej.

Zajęcia sportowe odbywałyby się w ramach „Akademii Młodych Sportowców” wykorzystując filozofię Trójwymiarowego Rozwoju, w której aktywność fizyczna jest łącznikiem wpływającym na rozwój dziecka w każdym aspekcie. Podejście Trójwymiarowego Rozwoju do nauki poszczególnych ćwiczeń polega na tym, że podczas każdych zajęć skupiamy się na trzech wymiarach – Sztuce Ruchu, Sztuce Myślenia oraz Sztuce Życia.

Sztuka Ruchu – rozwój gibkości, siły równowagi i koordynacji poprzez zróżnicowanie aktywności fizycznej

Sztuka myślenia – rozwój umiejętności słuchania, koncentracji i podejmowania decyzji, czyli wszystko to co sprawdza się w życiu codziennym

Sztuka Życia – wspomaganie umiejętności dzielenia się, współpracy w zespole czy dowodzenia grupą, a wszystko to w czasie zabawy z przyjaciółmi.

Dlatego też proponujemy państwu dodatkowe zajęcia wychowania fizycznego w ramach klasy sportowej zawierające: gimnastykę, gry zespołowe, ćwiczenia ogólnorozwojowe, zajęcia na świeżym powietrzu – hartowanie organizmu, wyjazdy na basen (nauka pływania), naukę jazdy na nartach oraz łyżwach, gimnastykę korekcyjną, naukę gry w szachy a także integracyjne wyjścia i wyjazdy klasowe.

Zajęcia prowadzone będą przez nauczycieli mających odpowiednie przygotowanie do prowadzenia wyżej wymienionych zajęć.

Korzyści płynące z uczęszczania dziecka do klasy sportowej:

1. Aktywność – wzmacnianie ciała - dziecko, które dużo się rusza, ma większą szansę być zdrowym dorosłym. Aktywność pozwala nie tylko cieszyć się ładnym, zgrabnym ciałem, ale przede wszystkim pomaga zbudować rusztowanie z mięśni, które ochroni stawy i kręgosłup przed przeciążeniami, bólem, urazami. Sport pozwala na trening zmysłu równowagi i koordynacji. Poprawia wydolność, dotlenia tkanki, wzmacnia kości, reguluje przemianę materii. Pozwala lepiej wykorzystać energię.

2. Hartuje - w ciągu pierwszych lat życia tworzy się układ odpornościowy. Jednym z podstawowych sposobów na polepszenie jego pracy jest ruch na świeżym powietrzu. Pomaga w kształtowaniu odpowiednich reakcji organizmu na zmiany temperatury, nawilża błony śluzowe dróg oddechowych, będące zaporą dla wirusów i bakterii. Nawet w chłodne dni warto raźno spacerować. Sport i ruch to doskonały trening dla odporności.

3. Uczy wytrwałości i pokory - Uprawiając sport dziecko ma szansę przekonać się, że wysiłek się opłaca. Jednego dnia nie umie jeszcze wcelować rakietką w lotkę, ale następnego idzie mu już lepiej, a po paru dniach prób może sprawić, że tata przegra turniej z kretesem. Próbuje do skutku. Ale też na własnej skórze przekonuje się, że nie ma efektu bez wysiłku. Wkłada na nogi rolki, chce popędzić przed siebie i ląduje na pupie. Żadna pogadanka nie uzmysłowi mu wyraźniej, że trzeba się napracować, żeby coś umieć.

4. Sprawia przyjemność - Sport to po prostu świetna zabawa. Radość ruchu, satysfakcja, gdy uda się strzelić gola, wejść na ściankę wspinaczkową, prześcignąć kolegów na hulajnodze. Jak przyjemnie jest móc samemu popedałować na wycieczkę, zjechać na nartach z wielkiej góry, przepłynąć cały basen! Można chlapać, szaleć, hałasować i jeszcze cię za to chwalą.

5. Pomaga w uniknięciu wad postawy - Na wady postawy cierpią zarówno dorośli jak i dzieci. Regularne uprawianie sportu od najmłodszych lat pomaga budować doświadczenie sensomotoryczne u dzieci, dzięki czemu młody organizm łatwiej adoptuje się do zmiennego środowiska. Ruch połączony z odpowiednim odżywianiem minimalizuje ryzyko wad postawy. Badania dotyczące oceny stanu zdrowia dzieci i młodzieży wykazały, że częstość występowania wad postawy w populacji waha się od 30 do 60%. Największe zagrożenie dla powstania nieprawidłowej postawy ciała istnieje w okresie szybkiego tempa wzrastania, czyli między 5. a 7 rokiem życia.

6. Poprawia metabolizm i zapobiega otyłości – Zachodni trend na dzieci cierpiące na otyłość już jakiś czas temu dotarł do naszego kraju. Nie ma się czemu dziwić, jeśli maluchy więcej czasu spędzają przed komputerem, smartfonem lub w pozycji siedzącej niż na uprawianiu sportów. Aktywność fizyczna pomaga w utrzymaniu prawidłowej wagi i zmniejsza chęć do spożywania niezdrowych produktów. Przy okazji poprawia przemianę materii. Jeszcze 20 lat temu nadwaga i otyłość dotyczyły ok. 9% dzieci w wieku szkolnym. Najnowsze badania Instytutu Żywności i Żywienia pokazują, że otyłość występuje już u 22,3% uczniów szkół podstawowych i gimnazjów. Nadmierną masę ciała ma co czwarte dziecko w Europie; wśród 11-latków to polskie dzieci są najgrubsze.

7. Kształtowanie wytrwałości i zdrowej rywalizacji – w sporcie nic nie przychodzi od razu, dlatego dzięki niemu dziecko uczy się, że dopiero po czasie może osiągnąć swój zamierzony cel. Aktywność fizyczna jest wspaniałą metodą na budowanie charakteru gdyż cenne lekcje zdobyte na polu sportowym będą przekładały się również na inne dziedziny życia.

Zapraszamy serdecznie rodziców do zapisów dzieci do tworzonej klasy sportowej.