Szanowni Państwo, Rodzice Uczniów Szkoły Podstawowej Nr 3!
Otrzymaliśmy informację, że został potwierdzony u nauczycielki przebywającej na kwarantannie i pracownika obsługi pozytywny wyniku testu na COVID-19. Jesteśmy w stałym kontakcie z sanepidem w Hrubieszowie, Kuratorium Oświaty Delegaturą w Zamościu oraz Organem Prowadzącym Szkołę.
Po otrzymaniu opinii od Powiatowego Inspektora Sanitarnego, w okresie od 19 października br. od godz. 11.25 do 23 października br. (piątek) włącznie szkoła będzie objęta nauką zdalną. Wychowawcy klas będą w stałym kontakcie z Państwem i uczniami i będą przekazywać stosowne informacje.
W zarządzeniu dyrektora otrzymacie Państwo szczegóły nauczania zdalnego w tych dniach. Na bieżąco będziemy aktualizować informacje przez dziennik elektroniczny oraz stronę internetową szkoły.
Marzanna Bednarczuk
Dyrektor szkoły
ZARZĄDZENIE NR 5/2020/2021 Dyrektora Szkoły Podstawowej Nr 3 w Hrubieszowie
z dnia 19 października 2020 r. w sprawie zawieszenia zajęć na czas oznaczony
i zmianie trybu nauczania na czasowy tryb zdalny
w Szkole Podstawowej Nr 3 w Hrubieszowie
Na podstawie §18 ust. 2a Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych szkołach i placówkach (Dz. U. z 2020r. poz. 1166), Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 12 sierpnia 2020 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 (Dz.U. poz. 1394), Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 12 sierpnia 2020 r. w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 (Dz. U. poz. 1389) po uzyskaniu zgody organu prowadzącego oraz pozytywnej opinii Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Hrubieszowie
zarządza się, co następuje:
§ 1.
- Zawiesza się na czas oznaczony prowadzenie zajęć edukacyjnych w Szkole Podstawowej Nr 3 w Hrubieszowie w okresie od dnia 19.10.2020 r. (poniedziałek) od. godz. 11.30 do dnia 23.10.2020 r. (piątek) ze względu na aktualną sytuację epidemiologiczną powodującą zagrożenie zdrowia uczniów.
- W okresie czasowego zawieszenia zajęć, o której mowa w ust. 1, zajęcia edukacyjne i inne zadania w oddziałach klasowych są prowadzone z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość, głównie Microsoft Teams, dziennika elektronicznego Librus, poczty Office 365, o których mowa w przepisach rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 20 marca 2020 r. w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 (Dz. U. z 2020 r. poz.493).
- Lekcje odbywają się według planu godzin każdej klasy.
- Wykorzystując Microsoft Teams godzina lekcyjna trwa 30 minut.
- Harmonogram pracy według planu od 20 do 23 października jest następujący:
Oddział przedszkolny, klasy: Ia, Ib, IIa, IIb, IIIa, III b
- przez wszystkie dni od wtorku (20.10.2020 r.) do piątku (23.10.2020 r.): pierwsze trzy godziny z wykorzystaniem Microsoft Teams, pozostałe godziny - prace zadawane przez Dziennik Elektroniczny Librus lub poczty Office 365
Klasy od IV do VIII:
- wtorek (20.10.2020 r.) - pierwsze cztery godziny – praca z wykorzystaniem Microsoft Teams (lekcje online), pozostałe godziny z wykorzystaniem dziennika elektronicznego lub poczty Office 365
- środa (21.10.2020 r.) - pierwsze cztery godziny – z wykorzystaniem dziennika elektronicznego lub poczty Office 365, pozostałe godziny– praca z wykorzystaniem Microsoft Teams (lekcje online).
- czwartek (22.10.2020 r.) - pierwsze cztery godziny – praca z wykorzystaniem Microsoft Teams (lekcje online), pozostałe godziny z wykorzystaniem dziennika elektronicznego lub poczty Office 365
- piątek (23.10.2020 r.) - pierwsze cztery godziny – z wykorzystaniem dziennika elektronicznego lub poczty Office 365, pozostałe godziny– praca z wykorzystaniem Microsoft Teams (lekcje online).
- Nauczyciele prowadzą dokumentację procesu nauczania zgodnie z obowiązującymi przepisami:
- dziennik elektroniczny jest uzupełniany na bieżąco każdego dnia,
- inne dokumenty, np. notatki służbowe, protokoły mogą być tworzone zdalnie i przesyłane wykorzystując pocztę służbową.
- Raport z realizacji zajęć z zaznaczeniem treści nauczania z podstawy programowej należy na bieżąco uzupełniać w zakładce dziennika Narzędzia – dodatkowe godziny nauczycieli- „Praca zdalna”.
- Na bieżąco raz w tygodniu nauczyciel przesyła do dyrektora pocztą służbową informacje dotyczące wszelkich trudności w realizacji podstawy programowej.
§ 2
Zarządzam wprowadzenie na zajęcia z wychowawcą, zajęcia z pedagogiem i specjalistą terapii pedagogicznej (zał. 2 niniejszego Zarządzenia) lub inne zajęcia przedmiotowe obowiązkowej tematyki dotyczącej zagadnień z poradnika [Kształcenie na odległość. Poradnik dla szkół. MEN.]
§ 3
Jako najważniejsze, obowiązujące w planowaniu i realizacji procesów edukacyjnych/ procesów wspierania rozwoju i edukacji dzieci i każdego nauczyciela, ustanawia się następujące zasady:
- Równomierne obciążenie uczniów w poszczególnych dniach tygodnia,
- Zróżnicowanie zajęć w każdym dniu,
- Możliwości psychofizyczne uczniów podejmowania intensywnego wysiłku umysłowego w ciągu dnia,
- Łączenie przemienne kształcenia z użyciem monitorów ekranowych i bez ich użycia,
- Ograniczenia wynikające ze specyfiki zajęć,
- Konieczność zapewnienia bezpieczeństwa wynikającego ze specyfiki realizowanych zajęć.
§ 4
- System nauczania zdalnego uwzględnia wszystkich uczniów.
- Nauczyciele wszystkich przedmiotów przedstawiają (przypominają) swoim uczniom zasady współpracy, a także sposoby oceniania w zdalnym trybie nauki- załącznik nr 3, 4 niniejszego Zarządzenia.
- Nauczyciele powiadamiają rodziców o zasadach współpracy zdalnej w czasie zagrożenia pandemią. Szczegółowe zasady współpracy z rodzicami określa załącznik nr 1 niniejszego Zarządzenia.
- Pracownicy administracji i obsługi w trakcie zdalnego trybu pracy szkoły pracują zgodnie z ustalonym i zatwierdzonym przez dyrektora szkoły harmonogramem wynikającym z decyzji Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Hrubieszowie.
- Powrót do stacjonarnego trybu nauki nastąpi poprzez wydanie kolejnego zarządzenia dyrektora.
§ 5
Zarządzenie podlega ogłoszeniu na stronie internetowej szkoły oraz na tablicy ogłoszeń/ wiadomości w dzienniku elektronicznym LIBRUS
§ 6
Zobowiązuje wszystkich do konsekwentnego przestrzegania zapisów tego zarządzenia.
§ 7
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Hrubieszów, 19 października 2020r. Marzanna Bednarczuk Dyrektor Szkoły