ul. Zamojska 16,
22-500 Hrubieszów

Uroczyste wręczenie certyfikatów udziału w projekcie Erasmus+

Super User

Na zakończenie udziału w projekcje "W zdrowym ciele, zdrowy duch”, numer 2021-2-PL01-KA122-SCH-000041902, w całości finansowanym z Unii Europejskiej Erasmus+, Akcja 1 Mobilność Edukacyjna, sektor Edukacja Szkolna, Konkurs 2021, 33 uczniów z klas VII i VIII Szkoły Podstawowej Nr 3 im. mjr. Henryka Dobrzańskiego „Hubala” w Hrubieszowie oraz towarzyszący im nauczyciele: Ewelina Frąc, Małgorzata Hanc, Justyna Marcych, Urszula Suplicka, Bożena Szlonzak i Dorota Witkowska, którzy w dniach 29 maja – 9 czerwca 2022r. przebywali na mobilności w Grecji, otrzymali certyfikaty potwierdzające udział w projekcie, Wręczyła je oficjalnie w dniu 24 czerwca br. Burmistrz Miasta Hrubieszowa p. Marta Majewska.

Podpisali je (potwierdzając jednocześnie, że program mobilności, zatwierdzony w Programie mobilności, został w pełni zrealizowany) przedstawiciele organizacji przyjmującej: Anestis Papadopoulos - Dyrektor Platon M.E.P.E. Schol w Katerini, Nikos Mpakogiannis - Dyrektor Mpakogianni School w Larisie oraz organizacji wysyłającej: Marzanna Bednarczuk - Dyrektor Szkoły Podstawowej Nr 3 im. mjr. Henryka Dobrzańskiego „Hubala” w Hrubieszowie.

Młodzież zdobyła nowe doświadczenie, kompetencje oraz umiejętności, które wykorzysta w kolejnych latach szkolnych i w życiu codziennym.

Poniżej kilka słów podsumowania i refleksji uczniów - uczestników mobilności:

„Wyjazd do Grecji dał mi możliwość poznania kultury greckiej i społeczności lokalnej, a także odwagę do porozumiewania się w języku angielskim. Dodatkowo mogłam odkryć piękne zakątki i krajobrazy greckie, które pozostaną na zawsze w mojej pamięci” (ŁUCJA)

„Dzięki wyjazdowi z Ersamusa+ mogłem podszkolić się z języka angielskiego i poznać kulturę Grecji. Bardzo podobały mi się zajęcia z samobrony w szkole greckiej” (TYMOTEUSZ)

„Przez wyjazd do Grecji zdobyłam wiedzę, jak ludzie z tamtych szkół się uczą, jakie są ich przedmioty szkolne np. Mitologia grecka, czy jaki jest ich taniec narodowy. Bardzo podobały mi się Meteory, które są chyba największą atrakcją w Grecji, dowiedziałam się tam np. Jak mnisi weszli na te wysokie góry i zbudowali klasztory, bądź jakie zabytki się tam znajdują” (ANASTAZJA)

„Wyjazd do Grecji był doskonały, spędziłam tam świetnie czas. Wiele się nauczyłam i zwiedziłam ciekawe miejsca. Pozwolił mi na posługiwanie się językiem angielskim w różnych codziennych sytuacjach, takich jak szkoła czy sklep. Cieszę się, że miałam okazję tam pojechać” (MARTA)

„Wyjazd do Grecji dał mi wiele nowych znajomości, zobaczyłam wiele ciekawych miejsc i poznałam grecką kulturę” (MAGDA)

„Przez wyjazd do Grecji w ramach programu Erasmus + znalazłam wielu nowych przyjaciół. Polepszyłam również swoje umiejętności w języku obcym” (ANGELIKA)

„Wyjazd w ramach programu Erasmus+ do Grecji był dla mnie niesamowitą, fascynującą przygodą, która nie prędko się powtórzy. Piękne widoki i wspaniali ludzie na zawsze zostaną w pamięci każdego z nas. Zagraniczna, jakże odmienna kultura poszerzyła nasze horyzonty. Na wyjeździe zyskaliśmy wielu nowych przyjaciół, którzy pokazali nam prawdziwą, tradycyjną Grecję. Głównym założeniem wyjazdu była poprawa zdolności w porozumiewaniu się przy pomocy języka angielskiego i każdy z nas skorzystał z tego w pełnym wymiarze. Konwersacja z kimś na żywo w codziennych sytuacjach to najlepszy sposób na opanowanie języka i utrwalenie już nabytych umiejętności. Podczas spotkań z ludźmi z zagranicy bardziej zwracamy uwagę na bogactwo wypowiadanych przez nas słów dbając, by być jak najlepiej zrozumianym. Często zdarzały się błędy i zabawne sytuacje z nich, ale dzięki temu dużo łatwiej zapamiętywaliśmy nowe słówka i sformułowania. Powiedziałbym, że była to nauka przez zabawę w pięknym otoczeniu przepełnionym duchem mitologicznych klimatów. Należy tu również wspomnieć o nieodzownym elemencie każdej wycieczki, czyli zwiedzaniu. Szczególnie Grecja może pochwalić się wieloma pięknymi i zapierającymi dech w piersiach krajobrazami. Podczas naszego pobytu mieszkaliśmy w hotelu usytuowanym nad samym morzem, gdzie codziennie rano witał nas niebieski lazur wody, a nad nim wschodzące słońce. Grecja to również pyszne jedzenie. Dieta śródziemnomorska, bogactwo warzyw, serów, owoców, które dojrzewają tam w cudownym słońcu, to coś w czym każdy znajdzie coś dla siebie. Kolejne dni dostarczały nowych atrakcji. Codziennie poznawaliśmy nowe miejsca, które uczyły i pokazywały bogatą historię i kulturę grecką. Niepowtarzalność i wyjątkowość tego kraju ciężko oddać słowami, lecz ja postaram się uchylić chociaż zarys tego, co zobaczyliśmy. Jedną z atrakcji, które najlepiej zapadło mi w pamięć, były fabryki sera feta i oliwy. Skomplikowane procesy produkcji wzbudzały ciekawość i podziw dla ludzi tam pracujących. Dopełnieniem była degustacja przepysznych wprost serów, które tam smakują zupełnie inaczej i dopieszczają podniebienia turystów z każdego kraju. Kolejnym zabytkiem, który uważam za warty zobaczenia jest zamek Platamonas. Starożytne ruiny jak i piękne widoki okalające obiekt z każdej strony dają temu miejscu wyjątkowy klimat. Można stąd oglądać bezkresy morza, ale też panoramę miasta. Ciekawostką jest to, że można tam spotkać wiele małych żółwi, co również jest atutem tego obiektu. Następnym interesującym miejscem jest targ w Leptokarii, gdzie każdy znajdzie dla siebie i swoich bliskich ciekawe, tradycyjne pamiątki z wyjazdu i spróbuje lokalnych ziół, przypraw, warzyw i owoców. Jednym z najbardziej fascynujących miejsc w Grecji jest wyspa Skiathos. Rejs na nią umila ciągłymi zabawami a nawet tańcami kapitan statku. Sama wyspa to niepowtarzalne widoki i złota, piaszczysta plaża, gdzie spędziłem z moimi kolegami niezapomniane chwile w wodzie. Podczas wizyty w Grecji nie można zapomnieć o Salonikach, jednym z najważniejszych, największych i najpiękniejszych miast w kraju. Zwiedzaliśmy tą miejscowość z zapartym tchem. Zyskaliśmy ogromną wiedzę historyczną na jego temat i postaci z nim związanych. Wspomnienia z Grecji to przede wszystkim szkoła, w której prawie każdego dnia pobytu poznawaliśmy, jak zyskują wiedzę nasi greccy rówieśnicy. Inna kultura, system edukacji i wartości sprawia, że i szkoła różni się od naszej. Nie było jednak nudno a wprost przeciwnie. Fantastycznie było poczuć się greckim uczniem, poznać kilka słów ich języka zatańczyć tradycyjną Zorbę oraz poćwiczyć sztuki walki. Uważam, że przygoda w Grecji była szczególna i cudowna. Każdemu, kto tylko ma okazję zwiedzić ten kraj, serdecznie to polecam. Sam chętnie wróciłbym tam, by zgłębić jeszcze inne regiony. Odważnie stwierdzę, że grecka wyprawa na zawsze zostanie w pamięci mojej i moich współtowarzyszy. Słowa nie oddadzą atmosfery i wrażeń z tej wycieczki. To chwile, które zmieniły nas, wiele nauczyły i po raz kolejny udowodniły jak podróże rozwijają horyzonty, pomagają nawiązywać znajomości i kontakty i sprawiają, że stajemy się bogatsi wewnętrznie o nowe doświadczenia i przeżycia” (FILIP)

Galeria:

We use cookies

Na naszej stronie internetowej używamy plików cookie. Niektóre z nich są niezbędne dla funkcjonowania strony, inne pomagają nam w ulepszaniu tej strony i doświadczeń użytkownika (Tracking Cookies). Możesz sam zdecydować, czy chcesz zezwolić na pliki cookie. Należy pamiętać, że w przypadku odrzucenia, nie wszystkie funkcje strony mogą być dostępne.