Realizacja II etapu Projektu "Pierwsze uczniowskie doświadczenia drogą do wiedzy"
Dnia 26 marca uczniowie klasy Ib witali wiosnę na sportowo. Trzy zespoły: przebiśniegi, żabki i bociany rywalizowały ze sobą w następujących konkurencjach:
bieg z piłką, jazda na desce, przekładanie przez siebie kolorowych obręczy.
W rozgrywkach sportowych zwyciężyła drużyna "żabek", zdobywając 5 punktów, na drugim miejscu uplasowała się drużyna "bocianów", otrzymując 4 punkty, trzecie miejsce przypadło drużynie "przebiśniegów".
Po sportowych emocjach każde dziecko wypiło kubeczek ożywczego soku pomarańczowego, który dodał energii do pracy w ośrodkach zainteresowań. Przydzielone zadania zespoły wykonywały z wielkim zaangażowaniem, a po skończonej pracy prezentowały efekty działań.
Zabawa z kolorową chustą, zwanej także spadochronem jest doskonałą pomocą dydaktyczną wzbudzającą ciekawość i zainteresowanie dzieci. Dzięki chuście dzieci mogą lepiej się poznać, sprawdzić swoją wiedzę, albo przeżyć niezwykłą podróż w wyobraźni. Zabawy z chustą mogą spełnić różne cele dydaktyczne, jedno działanie może ćwiczyć różne umiejętności np. "Przebieganie pod chustą" jest zabawą ruchową w ganianego, która integruje grupę i ułatwia wzajemne poznanie, ale ćwiczy także rozróżnianie kolorów.
Wyróżnia się następujące grupy zabaw:
- Zabawy ułatwiające wzajemne poznanie i integrację grupy.
- Zabawy ćwiczące współdziałanie
- Zabawy ćwiczące refleks i spostrzegawczość
- Zabawy ćwiczące zwinność i zręczność
- Zabawy oparte na zaufaniu do grupy
- Zabawy wprowadzające odprężenie i relaks
- Zabawy ćwiczące sprawność manualną
- Zabawy ćwiczące umiejętność rozpoznawania kolorów
- Zabawy w ganianego
- Zabawy oparte na zgadywaniu
- Gry uczą zasad i ich przestrzegania
- Zabawy przy muzyce
- Zabawy wymagające dodatkowych rekwizytów
W ramach realizacji Projektu dn. 14.05 2010 roku uczniowie kl. I b spotkali się z instruktorką jazdy konnej szkolenia podstawowego - studentką Uniwersytetu Przyrodniczego w Lublinie.
Celem spotkania było przybliżenie dzieciom sportu tak mało znanego w naszym mieście. Tym sportem jest jeździectwo. Dzieci poznały rodzaje dyscyplin sportowych, które są dyscyplinami olimpijskimi; rodzaje koni używanych w jeździectwie, dowiedziały się również o chodach koni. Z zaciekawieniem obejrzały filmiki ukazujące skoki i ujeżdżanie. Oglądały sprzęt dla konia i jeźdźca. Dużo radości sprawiło przymierzanie kasku i trzymanie bacika. Zajęcia nie tylko wzbogacały wiedzę uczniów o nowe wiadomości, ale uświadomiły, że warto mieć marzenia i dążyć do ich spełnienia, że prawdziwą satysfakcję przynosi własna praca i wysiłek.
Dzień 21 maja to kolejny dzień zajęć z realizacji Projektu
Tego dnia dzieci odbyły podróż do bajkowego świata - świata krasnoludków.Prezentowały książki, w których występują ulubieni, mali bohaterowie. Rozmawiały na temat ról jakie pełnią w bajkach, odgrywały scenki dramowe przedstawiające pracę krasnali. w grupach wykonywały różnokolorowe czapki, które prezentowały po skończonej pracy, a następnie wesoło bawiły się tańcząc przy dźwiękach znanej i lubianej piosenki "Jak dobrze, jak dobrze być krasnalem".
Tekst i zdjęcia: Alicja Ryszkowska