W ramach zajęć z innowacji pedagogicznej w klasie „2 a” zamieniono salę lekcyjną w przestrzeń wielozmysłową. Wypełniały ją przedmioty, które stymulowały uczniów zgodnie z aktualną porą roku. Uczniowie utrwalali nazwy gatunków drzew oraz umiejętność rozpoznawania ich na podstawie liści i owoców.
Zapoznali się z właściwościami leczniczymi kasztanów, a na materiale konkretnym utrwalali rzymski system zapisu liczb i obliczeń. Urządzenia optyczne, takie jak lupa, mikroskop, umożliwiły obserwację okazów w powiększeniu.
Hodowla pleśni w szczelnie zamkniętych słoikach stanowiła zabawę badawczą, w której uczniowie stawali się „małymi naukowcami” - sami odkrywali etapy rozwoju pleśni oraz formułowali wnioski odnośnie warunków jej powstania.
Zaangażowanie wszystkich zmysłów w proces poznawczy stworzyło sytuację umożliwiającą uczniom lepsze poznanie i zrozumienie zagadnienia.
Koordynator Dorota Bobak
Galeria: