ul. Zamojska 16,
22-500 Hrubieszów

Stymulacja polisensoryczna

admin

Drugi cykl zajęć z zakresu innowacji pedagogicznej „Widzę, słyszę, smakuję, czuję, dotykam, czyli polisensorycznie poznaję świat” obejmował wielozmysłowe spotkanie z obowiązującą porą roku. Wszystkie dzieci z edukacji wczesnoszkolnej poszukiwały odpowiedzi na pytania związane ze śniegiem, lodem oraz zamarzaniem i topnieniem:

1.W jakiej temperaturze topi się lód?

2.Gdzie lód rozpuści się szybciej - w ciepłej czy zimnej wodzie?

3.Co się dzieje z kostkami lodu w wodzie- czy lód tonie?

4. Jak się zmienia objętość wody w stanie ciekłym i w stanie stałym?

Przeprowadzone eksperymenty wyjaśniły nam takie zjawiska przyrodnicze jak: krystalizacja "ciecz nienewtonowska, stany skupienia wody.

W trakcie zajęć utrwalaliśmy również:

1. Poprawne napisanie i zaadresowanie listu.

2. Budowę, rodzaje termometrów.

3. Odczytywanie temperatury na termometrze.

4. Jednostkę objętości- 1 litr.

5. Organizmy stałocieplne, zmiennocieplne.

Polisensoryczne odkrywanie nadzwyczajności świata przyrody rozwijało samodzielne myślenie, doskonaliło umiejętność formułowania wniosków, a co najważniejsze wywołało radość i zadowolenie wśród uczniów. Trudno jest odpowiedzieć, co było dla dzieci ciekawsze: efekt czy sama obserwacja zjawisk.

Galeria:

We use cookies

Na naszej stronie internetowej używamy plików cookie. Niektóre z nich są niezbędne dla funkcjonowania strony, inne pomagają nam w ulepszaniu tej strony i doświadczeń użytkownika (Tracking Cookies). Możesz sam zdecydować, czy chcesz zezwolić na pliki cookie. Należy pamiętać, że w przypadku odrzucenia, nie wszystkie funkcje strony mogą być dostępne.