Drugi cykl zajęć z zakresu innowacji pedagogicznej „Widzę, słyszę, smakuję, czuję, dotykam, czyli polisensorycznie poznaję świat” obejmował wielozmysłowe spotkanie z obowiązującą porą roku. Wszystkie dzieci z edukacji wczesnoszkolnej poszukiwały odpowiedzi na pytania związane ze śniegiem, lodem oraz zamarzaniem i topnieniem:
1.W jakiej temperaturze topi się lód?
2.Gdzie lód rozpuści się szybciej - w ciepłej czy zimnej wodzie?
3.Co się dzieje z kostkami lodu w wodzie- czy lód tonie?
4. Jak się zmienia objętość wody w stanie ciekłym i w stanie stałym?
Przeprowadzone eksperymenty wyjaśniły nam takie zjawiska przyrodnicze jak: krystalizacja "ciecz nienewtonowska, stany skupienia wody.
W trakcie zajęć utrwalaliśmy również:
1. Poprawne napisanie i zaadresowanie listu.
2. Budowę, rodzaje termometrów.
3. Odczytywanie temperatury na termometrze.
4. Jednostkę objętości- 1 litr.
5. Organizmy stałocieplne, zmiennocieplne.
Polisensoryczne odkrywanie nadzwyczajności świata przyrody rozwijało samodzielne myślenie, doskonaliło umiejętność formułowania wniosków, a co najważniejsze wywołało radość i zadowolenie wśród uczniów. Trudno jest odpowiedzieć, co było dla dzieci ciekawsze: efekt czy sama obserwacja zjawisk.
Galeria: